Marcy Fitness Powerbag | Challenge Bag 5kg t/m 25kg

Original Marcy (Tunturi) Fitness Powerbag / Challenge bag / Sandbag of top quality vinyl with 5 handles in different weights available at 123fysio.nl. Prices include VAT. Ideal for rehabilitation, functional-, Home-& Personal training.

€62,92

Incl. tax

Powerbag - Challenge Bag
Zeer luxeuze Power (Challenge) Bag 5kg t/m 25kg

Het trainen met de Power Bag zorgt voor een betere training voor de stabiliserende spieren dan het trainen met normale gewichten en is vergelijkbaar met een Sandbag of Challengebag.
✓ Sterke Vinyl hoes
✓ Versterkte nylon riemen
✓ 5 ergonomische handvaten
✓ Hoge dichtheid textielvulling voor extra veiligheid tijdens het trainen

Prijzen zijn bij ons inclusief BTW!


Let op: Dit product is niet geschikt om te gebruiken als stootkussen.

Power Bag: Totale set
De Power Bags kunnen per stuk besteld worden, maar uiteraard kunnen we deze ook in totale sets leveren voor uw gemak.

TOTALE SET mogelijkheden:
✓ Set 5kg t/m 25kg

Gebruik, voordelen & voorbeelden
Powerbag of Sandbag training is een snel toenemende favoriete manier van trainen bij (professionele) atleten, (professionele) vechtsporters, dienstverleners bij alarmdiensten, soldaten en iedereen die zijn eigen kracht moet aanspreken in onvoorspelbare situaties en houdingen. Als je muscle control (spiercontrole) en een atletische bouw nastreeft dat niet te stoppen is te samen met een core die zo sterk is als het er ook uit zal zien, dan is een Challenge Bag wellicht wat je zoekt voor jezelf en je klanten! In tegenstelling tot bijvoorbeeld barbells hebben deze bags iets andere regels wanneer het gaat om trainingswetten. Er zijn 3 principes die je in gedachte moet houden om het uiterste uit de training te halen. Daarnaast zijn er ook nog een aantal bewegingen om je een idee te geven hoe je het beste uit de Bag kan halen. 

1. Progressieve overload is meer dan alleen maar gewicht:
Om continue positieve adaptatie van een training te stimuleren is een regel genaamd progressieve overload of toenemede belasting. Een Powerbag of Sandbag met meerdere handvaten laat je al snel ervaren dat overload niet alleen staat voor gewichtstoename binnen je training. Afhankelijk van de soort oefening en positie van de Bag kun je gemakkelijk variëren is moeilijkheidsgraad zonder toename van gewicht voor de oefening.

Laten we de lunge als voorbeeld nemen; Een reverse lunge wordt uitgevoerd in het sagitalle vlak, maar heeft ook stabiliteit benodigd in het frontale vlak. Denk maar aan de zijwaartse balans tijdens de uitvoering. Deze oefening kan verzwaard worden op verschillende manieren. De meest simpele manier is om een gewicht vast te houden voor jezelf. In deze uitvoering moet je nog steeds de zijwaartse stabiliteit handhaven, maar nu moet je ook corrigeren om niet naar voren te hangen.

2. Voer de meest complexe beweging eerst uit:
Het is gebruikelijk om squats, deadlifts en barbell bench press als eerste in een training uit te voeren. Waarom? Omdat ze poly –articulaire oefeningen zijn die typisch het meeste gewicht gebruiken. Als je met een Powerbag of Sandbag zou trainen ligt de focus niet meer alleen op gewicht, dus kun je nu de meest complexe oefeningen als eerste trainen!

Laten we als voorbeeld een sporter nemen die meer explosieve kracht te samen met heup- en rompstabiliteit nodig heeft; Challenge Bag training is een fantastische manier om al deze componenten in bewegingspatronen aan te spreken tegelijkertijd wat haast onmogelijk is met traditionele barbells en dumbbells.Bijvoorbeeld de zeer complexe beweging als de rotational challengebag/sandbag-clean-to-crossover-lunge. Hier moet je een grote kracht zien op te brengen met een intern geroteerde heup terwijl je de Bag omhoog moet brengen. Als de Bag eenmaal in een frontale positie is kun je een crossover lunge uitvoeren. Deze variatie van de lunge brengt unieke stretch op de buitenzijde van de heup en traint de heup- en core stabiliteit.

3. Vooruitgang door instabiliteit:
Hoe kun je gebruik maken van instabiliteit terwijl de ondergrond stabiel blijft? Verander het belastingspatroon of de stabiliteit van het te gebruiken materiaal zelf zoals met een Powerbag of Sandbag. Een voorbeeld van veranderen van het belastingspatroon is het aanpassen van een bilaterale/dubbelzijdige belastingspatroon naar een unilaterale of eenzijdige belastingspatroon; een lunge met de Bag rustend op een van je schouders.De stabiliteit van het materiaal maakt de uitvoering van de oefening ook minder stabiel. Het materiaal in de bag, met name de Sandbag en in mindere mate de Challenge Bag, verschuift binnenin de Bag waardoor je continue je balans en juiste houding moet zien te handhaven. De Sandbag kan zelfs aangepast worden door meer of minder inhoud in de Bag.Deze vorm van stabiliteitstraining vergroot de moeilijkheid van een oefening en kan je helpen vooruit te gaan in steeds moeilijkere uitdagingen. 

Video



(0)
By using our website, you agree to the usage of cookies to help us make this website better. Hide this message More on cookies »