Marcy Fitness Kettlebell Rack

Cheap Kettlebell storage rack (standard) of absolute top quality available at 123fysio.nl. Prices are incl. VAT. Ideal for efficient storage of kettlebells.

€216,00

Incl. tax

Standaard voor Kettlebells
Stabiel opbergrek en efficient opbergsysteem. Hierdoor creëert u een overzichtelijk deel voor uw Kettlebells in uw ruimte en zullen ze niet in de weg liggen.
Het opbergrek heeft een mooi zilver-grijze kleur.

Afmetingen = 70 x 64 x 81cm
Aantal treden = 3

Prijzen zijn bij ons inclusief BTW! 

Hieronder volgt meer informatie over de traditionele Marcy Kettlebell waar dit opbergrek voor bedoeld is.

Kettlebell Marcy Fitness
Kettlebell van traditioneel gietijzer met een rubberen voet.
Verkrijgbaar in veel verschillende gewichten en daardoor ideaal voor bijvoorbeeld personal training en functional training. Maar ook zeker voor thuis.

Totale set
De Kettlebells en opbergrek kunnen per stuk besteld worden, maar uiteraard kunnen we deze ook in totale sets leveren voor uw gemak.

TOTALE SET mogelijkheden:
✓ Set 4kg t/m 32kg (8 stuks)
✓ Set 4kg t/m 32kg (8 stuks) + opbergrek (display rek)

Kettlebell
De Kettlebell, cannonbell or girya is een gietijzeren of stalen gewicht (het stelt namelijk een kanonskogel met handvat voor) en wordt gebruikt om ballistische (plyometrische) oefeningen uit te voeren wat cardiovasculair, kracht en flexibiliteit training combineert. Ze worden ook als primair trainingsmateriaal gebruikt in gewichtsheffen en Kettlebell lifting. Russische kettlebells zijn traditioneel gemeten in gewicht genaamd Pood (Russiche pound) welke ongeveer staat voor 16 kg. 

Geschiedenis 
Kettlebells zijn ontwikkeld in de 17e eeuw in Rusland, primair om gewassen te wegen. Er wordt verteld dat de boeren steeds sterker werden en vonden de Kettlebells geschikt om hun kracht te laten zien op festivals. Het Sovjet leger gebruikte de Girya als onderdeel van hun fysieke training en conditionerende programma’s in de 20e eeuw. De Kettlebells werden gebruikt in competities en allerlei sporten in Rusland en Europa sinds ongeveer 1940. Ondanks het feit dat de Kettlebell al sinds 1960 of misschien wel eerder in de Verenigde Staten was, is het pas sinds 2001 dat er een instructor certificaat te behalen is. 

Anatomie

Anders dan traditionele dumbbells is de Kettlebells of Cannonbells centrum van zwaartekracht uitgestrekt voorbij de hand, gelijk aan bijvoorbeeld Indian clubs of de Ishi sashi. Dit faciliteert plyometrische (ballistische) en swingende bewegingen. Varianten van de Kettlebell zijn bijvoorbeeld Challenge bags of zakken gevuld met zand of water (sandbags). Door de Kettlebell kun swing bewegingen maken laat bewegingen toe door de veilige en goede grip. Zijn unieke vorm geeft een instabiele kracht om te handelen welke de sleutel vormt voor de effectiviteit van de Kettlebell oefeningen. 

Workout - Bewegen 
Van nature bouwen Kettlebell oefeningen kracht en uithoudingsvermogen op, met name in de onderrug, benen en schouders en verhogen de greepkracht. De basisoefeningen, zoals de swing, snatch en clean & jerk schakelen het hele lichaam in en op die manier imiteren ze echte ADL bewegingen.Anders dan oefeningen met dumbbells of barbells, Kettlebell oefeningen omvatten vaak een groot aantal herhalingen en zijn van nature holistisch; er werken meerdere spieren/spiergroepen tegelijkertijd en moeten continue herhaald worden voor meerdere minuten of met korte onderbrekingen. Deze combinaties maken de oefeningen deels cardiovasculair en meer vergelijkbaar met High Intensity training (HIT) dan traditionele krachttraining. In een studie werd er een snatch workout uitgevoerd van 20 minuten en er werd gemeten op energieverbranding. Gemiddeld 13,6 calorieën per minuut aerobisch en 6,6 calorieën per minuut anaerobisch gedurende de gehele workout en is ongeveer gelijk aan een tempo rennen van 16 km/u voor 20 minuten. Door het hoge aantal herhalingen moet een training rustig opgebouwd worden om spierkrachtuithoudingsvermogen te ontwikkelen en ter voorkoming van overbelasting en blessures.De bewegingen gebruikt in de Kettlebell oefeningen kunnen gevaarlijk zijn voor diegene met rug en schouderklachten of een zwakker rompspieren hebben. Daarentegen als je dan juist onder begeleiding van een professional de oefeningen correct uitvoert kunnen ze juist een enorm positieve bijdrage leveren aan je gezondheid. Ook voor diegene die geen klachten hebben uiteraard. De Kettlebells brengen een toegenomen mobiliteit, flexibiliteit en toename van kracht met zich mee. 

Oefeningen
De volgende oefeningen kunnen gedaan worden met 1 of 2 Kettlebells:

  • Swing; de Kettlebell swing is de basis Kettlebell oefening die gebruikt wordt in trainingsprogramma’s en sportscholen ter bevordering van de rug-, nek- en schouderspieren. De sleutel tot een goede swing is effectief scharnieren met de heupen om zo stabiliteit te creëren in een frontaal vlak. Variaties zijn de Russische swings met de Cannonbell die tot borsthoogte geheven wordt en de Amerikaanse swing welke tot boven het hoofd wordt gezwaaid.
  • Clean
  • Goblet Squat
  • Front Side Squat
  • MilitaryPpress
  • Push Press
  • Snatch
  • Jerk
  • Dead Lift; Suitcase, 1 been
  • Carry; Suitcase, Rack en Overhead
  • Row
  • Russian Twists 

De volgende oefeningen kunnen met één Kettlebell uitgevoerd worden:

  • Halo
  • Deck Squat
  • Windmill
  • Bent Press
  • Turkish Get-up; dit is een Kettlebell oefening die de lunge, pelvic bridge en zijwaarts planken (side Hoover) combineert om kracht op te bouwen. Met een verticaal gestrekte arm wordt een bewegingen gemaakt vanuit ruglig naar staande stand.

Sport - Revalidatie & Kettlebells 
Het gebruik van Kettlebells neemt steeds meer toe. Naast het al langer bestaande gebruik hiervan binnen de personal training en topsport dergelijke professionals is het gebruik van Kettlebells erg interessant aan het worden voor fysiotherapie, revalidatie, crossfittrainingen, functional trainingen, bootcamp work-outs en meer.
Het biedt ongelooflijk veel mogelijkheden, variaties, ADL vergelijkbare bewegingen en kan op iedere locatie gehanteerd en dus ook meegenomen worden!

Video


(0)
By using our website, you agree to the usage of cookies to help us make this website better. Hide this message More on cookies »